W tym miejscu uzyskasz więcej szczegółów o SEO.
Przedsiębiorstwa oraz właściciele stron internetowych, którzy chcą pojawiać się na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania, mogą to uzyskać na przynajmniej kilka sposobów. Pierwszy – nie zalecany – to podjęcie starań osobiście. Nie posiadając doświadczenia w tematyce SEO i nie śledząc na bieżąco informacji o modyfikacjach w algorytmie Google, ciężko działać poprawnie i – kluczowe – skutecznie. Kolejne podejście to stworzenie etatu dla specjalisty ds. SEO, jednak nie każda firma się na to decyduje ze względu na budżet. Trzecia metoda to rozpoczęcie współpracy z agencją SEO. Budżet przekazany na takie działania można dostosować do możliwości finansowych zleceniodawcy. Zaletą współpracy z agencją SEO jest to, że pomijając speców od SEO w pracują tam także osoby od copywritingu, projektowania graficznego, kampanii Google Ads oraz kodowania, które służą rzeczowym wsparciem w tych obszarach.
Kompetentna agencja SEO dopasowuje prace do każdego klienta
Agencji SEO w naszym kraju jest sporo. Co wziąć pod uwagę w toku poszukiwań firmy, która poprawi naszą widoczność w SERPach? Polecamy postawić na firmę, która działa na rynku od kilkunastu lat. Liczba agencji SEO, a również tych marketingowych oraz kreatywnych, z każdym rokiem się zwiększa, co nie zawsze zapewnia odpowiednią jakość usług. Współpracując z agencją, która działa od minimum dziesięciu lat, można mieć zaufanie, iż posiada ona duże doświadczenie i może bez trudu zaprezentować pokaźne portfolio swoich byłych prac. Agencje SEO nierzadko na swoich stronach dodają sekcję „Case study”. Przed sygnowaniem umowy wypada przeczytać opisy takich przypadków, by samemu przekonać się, jakich rezultatów można się spodziewać po agencji, jak również to jakie kwestie udało jej się rozwiązać i dla jakich branż pracowała. Solidna agencja SEO to taka, której działania są transparentne: informuje o planach prac na najbliższe tygodnie, jak również przesyła sprawozdanie z wykonanych działań i ich efekty.
Drugi liczący się aspekt to personalizacja oferty i dobranie strategii prac do profilu działalności prowadzonej przez klienta agencji. Jeśli agencja SEO na chęć współpracy reaguje w przeciągu kwadransa, a oferta wygląda jak gotowy szablon, powinien to być sygnał ostrzegawczy. Po wysłaniu zapytania przedstawiciel kompetentnej agencji SEO kontaktuje się z zainteresowanym klientem, aby dopytać o dodatkowe dane o firmie, nieodzowne do opracowania dla niej kompleksowej oferty. Chodzi o dane, których nie da się odszukać samodzielnie w internecie, jak np. informacja o realizowanych uprzednio działaniach SEO czy o ważnych dla klienta artykułach lub usługach, które pragnie wypromować.
Jaki system rozliczeń z firmą SEO jest właściwy?
Przezornie warto podejść do firm SEO, które oferują rodzaj umowy z zapłatą za wypracowany rezultat. W takim modelu płatność odbywa się dopiero wtedy, kiedy frazy kluczowe osiągną określone w umowie pozycje w SERP (np. wejdą do Top3 bądź pierwszej strony wyników). To w dalszym ciągu często proponowany rodzaj rozliczeń, jednak niesie ze sobą duże ryzyko – można wszak osiągnąć błyskawiczny efekt naruszając zasady określone przez Google. Codziennie modyfikowany algorytm dodatkowo nie ułatwia spełnienia obietnic składnych klientowi, stąd solidna agencja SEO nigdy nie zapewnia uzyskania konkretnych efektów. Co do opłaty za usługi agencji SEO, to z rzadka bywa ona stała – na ogół w pierwszych miesiącach po zawarciu umowy niezbędne są większe nakłady finansowe, aby opracować dokładny audyt SEO, a później wcielać w życie wszystkie wynikłe z niego prace. W późniejszych miesiącach współpracy, jak strona klienta zostanie już zoptymalizowana, wydatki na prace bywają o wiele mniejsze.
Kontakt z nami:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]