Więcej o SEO audycie.
Według internetowego wydania Słownika Języka Polskiego PWN audyt to sprawdzenie spółki, przedsiębiorstwa bądź firmy pod kątem różnych czynników, między innymi organizacyjnych i finansowych, a także oszacowanie możliwości dalszego rozwoju. Czym, mając na uwadze powyższe, jest zatem audyt SEO? Jest to głęboka analiza strony www, oceniająca różne jej elementy, jak hierarchię nagłówków, kod strony, szybkość wczytywania się witryny, metadane i wiele mniej i bardziej ważnych aspektów. Prócz samego wykazania nieprawidłowości i błędów, w szczegółowym audycie SEO muszą znaleźć się także sugestie odnośnie rozwiązania wymienionych problemów.
Audyt SEO analizuje stronę www pod względem zgodności ze standardami W3C, użyteczności, zawartości strony, a także poprawności kodu. Ponadto sprawdzane jest także, czy strona jest przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. Krótko mówiąc, audyt SEO zleca się agencji, żeby wykryła ona wszystkie dysfunkcje strony i – co najistotniejsze – zaproponowała rozwiązania, które pomogą je naprawić.
Darmowy audyt SEO nie wskaże wszystkich nieprawidłowości na stronie
Online można znaleźć mnóstwo narzędzi oraz stron, z wykorzystaniem których w mgnieniu oka i bez ponoszenia żadnych kosztów wykonuje się audyt SEO witryny. Zalety tej opcji? Szybkość i cena. Wady? Całkiem sporo. Darmowe narzędzia czy też wersje testowe z ograniczaną funkcjonalnością, są niedoskonałe. Jeśli już zauważą pewne błędy na stronie, to zapewne nie wszystkie. Sporo pomyłek (m.in. w kodzie) zauważyć można jedynie w trakcie analizy dokonanej nie przez algorytm, a przez specjalistę w danym obszarze.
Na płatny audyt SEO przeprowadzany przez agencję czeka się z reguły od kilkunastu dni do około miesiąca. Czas na przekazanie analizy powinien zostać wyznaczony w umowie zawartej z firmą, która podjęła się jego zrealizowania. Taki audyt umożliwia wykrycie wszystkich poważnych błędów obecnych w witrynie. Jeżeli strona była utworzona na platformie pokroju Magento czy Shoper albo na ogólnodostępnym szablonie, to błędów do poprawy może być wiele. Jeśli strona wolno się wczytuje i nie ma właściwie żadnej widoczności na ważne dla klienta frazy, to również są to znaki, iż zamówienie w zewnętrznej firmie SEO audytu będzie trafnym rozwiązaniem.
Jakie niedociągnięcia pokazuje audyt SEO?
Należycie wykonany audyt SEO może wykryć sporo błędów strony, między innymi:
- powolne wczytywanie się strony w wersji mobilnej oraz desktopowej,
- błędy w wersji mobilnej strony, np. zbyt wolne ładowanie się różnych elementów,
- brak tłumaczeń wersji językowych strony,
- nieprawidłowości w hierarchii nagłówków,
- problemy z dostępem do strony dla robotów,
- przyczyny słabej widoczności strony na słowa kluczowe,
- brak albo nieuzupełniona wizytówka Google Moja Firma,
- brak metadanych,
- niska jakość treści na stronie,
- jakość kodu witryny,
- rzeczywista ilość zaindeksowanych podstron,
- brak bądź źle wykonane połączenie z narzędziami Google (np. Google Search Console)
.
Kontakt z nami:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]