Skuteczne pozycjonowanie stron - skieruj się tutaj po więcej szczegółów o tej usłudze.
Istnieją 3 główne strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie Long Tail, a więc na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie lokalne.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe pełni specjalną funkcję przed cyklicznymi lub jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Dzień Dziecka, Światowe Dni Młodzieży czy Tłusty Czwartek. Ten rodzaj pozycjonowania będzie szczególnie skuteczny, jeżeli popularna w konkretnym okresie fraza zostanie odkryta i wykorzystana odpowiednio wcześnie. Zazwyczaj pozycjonowanie okresowe stosowane jest w sektorze gastronomii oraz turystyki. W większości wypadków powinno się zainicjować je na dwa-trzy miesiące przed wybranym wydarzeniem, żeby Google zdążyło na czas zaindeksować nową ewentualnie zmodyfikowaną treść strony internetowej.
Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)
Kolejny typ pozycjonowania to dobre i przetestowane wyjście dla posiadaczy niskich budżetów na reklamę. Za sprawą odpowiedniego doboru fraz, nie tylko uda się wejść w niszę związaną z wybraną branżą, ale także koszty reklamy w Google Adwords znacznie się obniżą. Pozycjonowanie na długi ogon to również znacznie niższa konkurencja. Kluczowe jest również to, iż rośnie tendencja do wprowadzania skonkretyzowanych zapytań w wyszukiwarkach.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– telefon Samsung Galaxy S8 niebieski,
– buty puma Axis białe sklep online,
– golarka Eldom MT500 srebrna.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niesłychanie ważne w szczególności dla sklepów online. Przy użyciu tego rodzaju fraz, sklepy posiadające w swojej ofercie nader szeroki asortyment towarów mogą skuteczniej piąć się na pożądane pozycje w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie Lokalne
W pozycjonowaniu tego typu kluczowe jest połączenie słowa kluczowego z nazwą wybranej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można uwzględnić na ogół:
– kraj (przykładowo “producent obuwia Polska”)
– miasto (“fizjoterapeuta Kraków”)
– dzielnicę (“sklep komputerowy Widzew”)
Pozycjonowanie lokalne rewelacyjnie zda egzamin w stosunku do przedsiębiorstw lokalnych, które kierują swoje produkty tylko do osób rezydujących w tym samym regionie. Ta metoda pozycjonowania jest preferowania też wówczas, gdy firma ma niewielki budżet na reklamę i nie jest w stanie konkurować na słowa kluczowe bez dopasowania miejscowego, np. zamiast “nauka gry na gitarze“, to “nauka gry na gitarze Kraków”.
Kontakt z nami:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]